Driftinformation och felanmälan

Vi har en stor tillförlitlighet i våra leveranser. Ibland är olyckan ändå framme eller behöver vi kanske stänga leveransen i våra nät för underhåll eller nyanslutning. Planerade underhållsarbeten informerar vi om här, oplanerade informerar vi om på vår Facebook.
***************************************************************************

2021-10-05

Pga en större kabelskada kommer abonnenter bli utan TV och Internet från
Fredag 8/10 kl. 12:00 fram tills kabelskadan är åtgärdad. Beräknad tid för avbrott är ca 12 timmar. Kunder kopplas upp efter hand som det går.
Det kan behövas en omstart av fiberterminal och router för att tjänsterna ska startas upp igen.

Berörda adresser:

Skräddaregatan
Skomakargatan
Ingenjörsgatan
Tegelgatan
Fiskaregatan
Mårtensgatan
Östra Industri området

2021-06-15

****Tjänsterna är åter igång. Avbrottet varade mellan KL: 04:07-04:18***

Natten mellan tisdag 15/6 och onsdag 16/6 kommer det utföras en serviceåtgärd mellan kl 04.00 - 04.20 vilket kan påverka bredbandstjänsterna från A3, Bahnhof, Bredbandsson samt Top 24.

2021-06-09

***Uppdatering***

Kl. 03.34 Fiberarbetet är avslutat och samtliga länkar och tjänster är uppe igen.

Natten mellan Torsdag den 10/6 och Fredag den 11/6, kl. 00:00-04:00 kommer

vi utföra ett arbeten i vårt nät som tyvärr påverkar våra tjänster i Skurups Bredbands Öppna fibernät.

De tjänster som påverkas är:
A3                                       
Bredbandsson                    
Bahnhof                              
Bredband 2                         
Top24  

2021-05-20

***Uppdatering Nattens servicearbete är avslutat 06:28 och samtliga tjänster är åter.***

Natten mellan Onsdagen den 19/5 och Torsdagen den 20/5, kl. 04:00-05:00 kommer vi utföra ett arbeten i vårt nät som tyvärr påverkar våra tjänster i Skurups Bredbands Öppna fibernät.

2021-05-11

***Uppdatering 2021-05-11, kl 18:22***

Reparation är påbörjad av tekniker. Felet orsakades av en avgrävd fiberkabel. Förutom Skurup är bland annat delar av Malmö och Trelleborg drabbade.

Felet förväntas vara avhjälpt kl 02 inatt

___________________________________

Vi har för tillfället en driftstörning som påverkar följande kunder:

Sydantenn/ConnectTV öppna nät:
Bredband2
Top24

ViAE fiber/cmts:
Bahnhof
Top24

2021-04-21
 

***Uppdatering 2021-04-21, kl 20:18***
Felet är nu hittat och åtgärdat. Om du fortfarande upplever störningar i din bredbandsanslutning kan du prova att starta om din utrustning, inkl tjänstefördelaren.


Vi har för tillfället en driftstörning som påverkar följande kunder:
Sydantenn/ConnectTV öppna nät:
Bredband2
Top24

ViA fiber:
Bahnhof
Top24

2021-01-17

Felet på Stattenaområdet blev avhjälpt innan kl 22 och alla kunder är åter i drift. Driftstörningen orsakades av en brand i ett kabelskåp.

2020-09-07

Onsdag den 9 september kommer vi utföra ett servicearbete på vår IPTV-distribution mellan kl 09:00-11:00 vilket kan orsaka små störningar på TV-bilden. Vi ev problem efter prova att starta om er utrustning.

2020-07-26
Eon har drabbats av en driftstörning på överliggande nät vilket orsakade ett strömavbrott i hela Skurups tätort. Vi har utfört omkopplingar och driften var återställd efter 15 minuter.
Eon felsöker för tillfället och återkoppling till normalt driftläge förväntas utföras under natten.

Kunder som fortfarande upplever störningar i strömförsörjningen rekommenderas att kontrollera sin jordfelsbrytare och egna säkringar innan felanmälan.

2020-05-18
Vi har en avgrävd fiberkabel utanför Mossby vilket drabbar ca 12 fiberkunder.
Vi arbetar på att åtgärda felet så fort som möjligt.

2020-05-15
Tisdagen den 19 maj kommer vi ha ett avbrott pga servicearbeten på överliggande nät, vilket drabbar IPTV-tjänsterna i öppna nätet och bredbandstjänsterna i koax-kabel-tv nätet.

Detta gäller inte Bredband och kabel-tv via fibern

Felanmälan elnät

Vid fel på dina egna apparater eller ledningar i hemmet ska du kontakta din elinstallatör. Skurups Elverks ansvar sträcker sig från vårt nät fram till kabelns första anslutningspunkt.

Gör gärna en egenkontroll först för att slippa onödiga kostnader om det skulle visa sig att felet finns i din egen anläggning.

Felanmälan gör du via 0411 - 53 60 01

Felanmälan bredband

Efter att du gjort egenkontroll ska du kontakta din tjänsteleverantör, alltså den leverantör du köper internet, TV och/eller telefoni ifrån. De felsöker tillsammans med dig över telefon. Tjänsteleverantören löser ditt problem eller lämnar ärendet vidare. Skulle det visa sig att felet ligger i fibernätet kontaktar din leverantör oss.

 

 

Postadress: Skurups Elverk AB,
274 80 Skurup
Besöksadress: Mårtensgatan 3, Skurup
0411-53 62 00, elverket@skurup.se
Org. nr. 556934-1687

In English

Selected information in English - Manually translated pages.

Auf Deutsch

Ausgewählte Informationen auf Deutsch - Professionell übersetzte Seiten.

På skurupselverk.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta surfa godkänner du att vi använder cookies. Vad är cookies?