Driftinformation och felanmälan

Vi har en stor tillförlitlighet i våra leveranser. Ibland är olyckan ändå framme eller behöver vi kanske stänga leveransen i våra nät för underhåll eller nyanslutning. Planerade underhållsarbeten informerar vi om här

2022-09-14 - 10:00

Det är för tillfället en driftstörning som påverkar delar av Skurups bredbandsnätet. Ätgärdsarbete pågår.
 
2022-09-14 - 14:00
Uppdatering: Det ser ut som att de flesta kunder är igång igen.
Tänk på att ni kanske behöver starta om er utrustning.
 
 

2022-08-26 - 06:42 07:52

STRÖMAVBROTT SKURUP - ÅTGÄRDAT

Delar av Skurups tätort är strömlöst, vi arbetar med att lokalisera felet.

UPPDATERING

Felet lokaliserades 07:35

Nätet normalkopplat och återställt 07:44

 

 

 

2022-08-16

DRIFTSTÖRNING - FIBER

Vi är drabbade av en driftstörning i fibernätet som påverkar en del av våra kunder. Felsökning pågår. 

Ingen prognos är tillgänglig för tillfället

UPPDATERING 2022-08-17, 08:55- Status oförändrad, ingen prognos är tillgänglig

UPPDATERING 2022-08-17, 10.15 - Status oförändrad.
Avbrottet beror på att fiberledningen har krossats på flera ställen vid ett vägarbete utanför Skurup. De är på plats och ska lägga nya fiberledningar, men vi har tyvärr fortfarande inte fått en projekterad klartid.

UPPDATERING 2022-08-17, 13.40
Fibertekniker utföra det sista lagningsarbetet. Tidigaste klartiden är kl 18.00.

 

UPPDATERING 2022-08-17, 21:11
Felet blev åtgärdat kl 20:54. Fiber- och tv-tjänster är åter i drift.

Upplever du fortfarande problem med din anslutning? Prova som ett första steg innan felanmälan till din tjänsteleverantör att bryta strömförsörjningen till fiberterminalen i ca 30 sekunder och låt utrustningen starta upp igen.

 

 

 

Felanmälan elnät

Vid fel på dina egna apparater eller ledningar i hemmet ska du kontakta din elinstallatör. Skurups Elverks ansvar sträcker sig från vårt nät fram till kabelns första anslutningspunkt.

Gör gärna en egenkontroll först för att slippa onödiga kostnader om det skulle visa sig att felet finns i din egen anläggning.

Felanmälan gör du via 0411 - 53 60 01

Felanmälan bredband

Efter att du gjort egenkontroll ska du kontakta din tjänsteleverantör, alltså den leverantör du köper internet, TV och/eller telefoni ifrån. De felsöker tillsammans med dig över telefon. Tjänsteleverantören löser ditt problem eller lämnar ärendet vidare. Skulle det visa sig att felet ligger i fibernätet kontaktar din leverantör oss.

 

 

Postadress: Skurups Elverk AB,
274 80 Skurup
Besöksadress: Mårtensgatan 3, Skurup
0411-53 62 00, elverket@skurup.se
Org. nr. 556934-1687

In English

Selected information in English - Manually translated pages.

Auf Deutsch

Ausgewählte Informationen auf Deutsch - Professionell übersetzte Seiten.

På skurupselverk.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta surfa godkänner du att vi använder cookies. Vad är cookies?