Ibland kan åsikter gå isär eller saker gå fel.
Om du som privatperson tycker att du har blivit felaktigt behandlad eller har klagomål på något som berör oss, vill vi naturligtvis veta detta. Ta då kontakt med oss och förklara ditt ärende, så försöker vi tillsammans att lösa problemet.
Vi arbetar alltid för våra kunders bästa och det är viktigt för oss att du är nöjd. Men ibland kan åsikter gå isär och det går inte att hitta en lösning som båda parter kan enas om. Kontakta kundtjänst i första hand och i andra hand VD. Är du fortfarande inte nöjd, vänd dig till ordföranden för Skurups Elverk AB.
Vilka rättigheter och skyldigheter parterna har, framgår av ditt elavtal och styrs av ellagen.
Du som är konsument och behöver hjälp kan vända dig till Energimarknadsbyrån för en oberoende rådgivning. Den har, på uppdrag av regeringen, till uppgift att tillvarata dina intressen och stödja dig, när du tycker att något har gått snett i din kontakt med oss som elnätsföretag.
Du kan även vända dig till Allmänna reklamationsnämnden eller Energimarknadsinspektionen.
Hjälpte informationen på den här sidan dig?